tisdag 22 mars 2011

Fredagen den 11:e mars






I fredags efter föreläsningarna tog jag min Ipod för att gå en promenad och bara vara, jag behövde det. Jag gick upp mot Bleecker st och bort mot Greenwich Village som är helt underbart. Det slutade med att jag hamnade på Bookmarc där jag befann mig i en halvtimme. Bookmarc är en bokversion av Marc by Marc Jacobs där det fanns otroligt mycket fina fotoböcker och biografier och jag gick ut från butiken med två fina böcker till min lilla samling.
Går man vidare längs Bleecker kommer man till vattnet, så jag satt mig där på en bänk för att läsa i Just Kids som Patti Smith skrivit där hon berättar om hennes liv i NY, tyckte det var passande.
På hemvägen hälsade jag på hemma hos Carrie Bradshaw på Perry Street.

När jag kom hem till Kenmare var klockan 7 och hungriga väntade vi på att Irene och Kjersti skulle komma och laga mat till oss. Dom har nämligen inget kök och ville låna vårt eftersom de var matlagssugna. Vi tyckte det var en bra deal. Tillslut kom de och lagade en utsökt pasta med scampi och massa chili, mums. Efteråt bjöd vi på ostbricka med fantastiska ostar vi köpt på delikatessbutiken Gourmet Garage som ligger på vägen hem från skolan.
Mätta och glada efter allt trevligt sällskap gick vi och lade oss då vi skulle upp klockan 6 för att åka till Washington DC på lördagen. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar