onsdag 9 mars 2011

The Suzan


För två veckor sedan när vi var på tom-tom magazine party spelade ett japanskt tjejband som var helt galna, vi dansade som sjutton och dagen efter skrev jag om dem här i bloggen då de bland annat spelade Miike snows Animal. Bandet hette hur som helst The Suzan och kommer från Tokyo, tydligen väldigt kända i Japan.
I måndags kväll hade vi köpt biljetter till det norska bandet Datarock som skulle spela på en liten klubb som heter Santos Party House och ligger på Lafayette street. När vi anlände till SPH tillsammans med ett gäng andra norskar visade det sig att The Suzan var förband. Jag, Stine och Rikke rusade in i lokalen och dansade och sjöng längst framme vid scenen. Plötsligt såg jag att det låg en tamburin vid scenkanten. Den tog jag. Och började spela. Det slutade med att jag satt på scenkanten och spelade tillsammans med det galna japanska tjejerna. Efter att konserten var slut stod jag och pratade länge med japanskorna, plötsligt kom en man fram som visade sig vara deras manager han tyckte jag var "cool" och de berättade att de hade en spelning på tisdagen också. Hint hint. Jag fick basistens nummer.
På tisdagen, alltså dagen efter mitt lilla gästspel på tamburin, fick jag reda på att Alexander Wang (den otroligt duktiga och underbara designern) fanns i publiken på SPH under måndagskvällen! Alexander Wang har alltså sett mig spela mig blodig på en tamburin, haha. Vad händer med mitt liv just nu?!

1 kommentar: