tisdag 3 maj 2011

Valborg



Min favorithelg Valborg hade äntligen anlänt, även till NYC. Till min avundsjuka fick jag höra om alla mina vänner och syskon som skulle fira denna underbara högtid i Uppsala enligt traditionerna. Jag tog därför saken i egna händer och skulle på alla sätt och vis försöka efterlikna firandet i ekonomikumparken i Uppsala. Därför blev jag mycket glad när Irene och Kjersti ville följa med mig till Central Park. Vid ett-tiden befann vi oss på en filt i parken och försökte oss på att läsa lite ekonomi som vi ska ha examen i om nästan tre veckor. Det gick bra ända tills folk strömmade till platsen och vi blev lite för okoncentrerade.
Vi blev i stället sittandes i 24 gradig värme med jordgubbar och glass, pratandes om allt och ingenting medan vi studerade människorna runt om oss. Jag blev alldeles lyrisk och skulle förklara för norskorna att detta började likna en riktig valborg. Samma fast annorlunda.

På kvällen tog Irene och Kjersti med mig till en fantastisk asiat på 8e gatan innan gick vi hem till dem i Greenwich och drack vin och lyssnade på musik och hade det trevligt. En valborg utan majsånger och brasa, men det gick det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar