måndag 18 april 2011

Onsdag





Förlåt för dålig blogging (igen). Nu ska jag i alla fall berätta vad jag gjorde i förra veckan och börjar med onsdagen.
Vi slutade tidigt från skolan och jag och Rikke bestämde oss för att gå på Metropolitan Museum of Art. Vi gick från Times square mot 84e gatan och plötsligt gick vi förbi Svenska Kyrkan här i New York och kunde inte motstå att gå in och se hur det var. Vi stannade och åt varsin ansjovissmörgås, drack kaffe och åt dajm och kanelbullar! Mums. Eftersom att hela väggarna var fyllda med böcker gick jag och letade fram några svenska skatter som jag tyckte den stackars norska jentan inte fick gå miste om.
Jag hittade i alla fall Sunnanäng, Bamse och Barnen på Bråkmakaregatan. Jag hade sedan högläsning ur Sunnanäng och vi grät en skvätt, sedan läste vi några moraliska berättelser från Bamse och lärde oss om riktiga vänner, det var nyttigt och bra.
Det var så trevligt att sitta med alla tanter som pratade svenska att vi glömde bort tiden och kom sent till Metropolitan som hade hunnit stänga. Osis.

På kvällen gick vi till Firefly och tittade på NY Rangers och Henrik Lundqvist. Dom förlorade. Vi gick och hälsade på Jay. Slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar