tisdag 12 april 2011

Sommar i NYC







Igår, måndag, kom sommaren och hälsade på för första gången i år. När vi klockan ett var klara med föreläsningarna i Midtown möttes jag av en vägg av värme. Termometrarna visade 27 grader och jag hade på mig alldeles för mycket kläder! Det blev i alla fall en god lunch på uteserveringen på Epistrophy på Mott st innan det var dags för mer plugg i Tribeca. Klockan fem var vi klara på skolan och skyndade oss hem då det var dags för oss att dra på baseball. Jag och 35 norska studenter tog oss sedan till Queens för att se NY-laget Mets möta Colorado. Jag måste säga att baseball är lite överskattat faktiskt, men det var otroligt roligt att ha varit med om en stor baseball match då det faktiskt är en slags folkfest och tradition i det här landet.

Idag hade däremot sommaren bestämt sig för att inte visa sig och vi blev i stället sittandes inne hela eftermiddagen då regnet öste ned utanför. Nu blir det filmmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar