onsdag 11 maj 2011

Ingenting


De senaste dagarna har jag inte gjort något speciellt. Det har varit mycket plugg då vi skulle bli klara med hemexamen i produktutveckling, som vi för övrigt skickade in igår. skönt!
I fredags hade vi i alla fall massa besök här i lägenheten och Irene bjöd på sin specialpizza, mums. Vi gick också förbi sångaren i Vampire weekend som satt utanför Bread på Spring st!

I helgen var det "festival" här i Soho där arkitekter fått i uppgift att ge förslag om hur man skulle göra NYC mer miljövänligt, även konstnärer hade utställningar på gatan så att hela Soho förvandlades till ett levande museum. Fränt.

Resten av veckan har jag som sagt spenderat i skolan och igår hade vi den allra sista föreläsningen där vi fick besök av superbloggaren och Vouge-skribenten Hanneli Musaparta som var en otroligt härlig och inspirerande person. Hon har alltså gått från att ha startat en liten blogg i Norge till att nu tre år senare jobba som fotograf åt Vouge och vara en utav de unga mest respekterade i modevärlden idag. Cool tjej. Jag köpte två engångskameror igår också och tog massa bilder på väg till och från skolan som ska bli till ett litet NYC-kollage när jag kommer hem. Gläder mig till att se bilderna!

Nu ska jag fortsätta att läsa moteledelse, dricka Earl grey och äta m&m´s med jordnötssmör. Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar